PERSBERICHT: RMV GORINCHEM ORGANISEERT DAG VAN DE GEITENHOUDER

GORINCHEM – Beursorganisator Easyfairs doopt de tweede beursdag van Rundvee & Mechanisatie Vakdagen (RMV) in Evenementenhal Gorinchem om tot Dag van de Geitenhouder. Op deze woensdag 27 november is er een speciaal geitensymposium voorafgaand aan de beurs, een aparte geitenroute en op de vernieuwde bovenverdieping van Evenementenhal Gorinchem is een geitenkennistheater. Verder komt kennistheater KUIP, dat onlangs werd geïntroduceerd op RMV Hardenberg, naar RMV Gorinchem. In dit theater staat de koe centraal en ligt de focus op ‘gezonde dieren, gezond bedrijf’.

“In de omgeving van Gorinchem is de geitenhouderij sterk aanwezig. Hoe mooi is het dan, om juist in deze regio de Dag van de Geitenhouder te organiseren. Deze sector is in de afgelopen jaren fors gegroeid en daarom besteden wij daar extra aandacht aan”, zegt Lucas van’t Hof namens de beursorganisatie.

Op woensdag 27 november is voorafgaand aan de tweede beursdag een geitensymposium. Dit symposium, verzorgd door Denkavit, begint om 10.00 uur en eindigt om 13.00 uur. Aansluitend kunnen de aanwezigen een bezoek brengen aan RMV Gorinchem. Het symposium wordt gehouden in een spiksplinternieuwe congreszaal op de eveneens vernieuwde bovenverdieping van Evenementenhal Gorinchem, genaamd Next Level.

Tijdens de Dag van Geitenhouder is er op Next Level een speciaal geitenkennistheater. Alfa Accountants spreekt hier over de vraag hoe een geitenhouder geld in zijn onderneming kan houden. Ook Holland Goat Milk/Ausnutria komt aan het woord over de groeiende markt van geitenmelk voor baby- en kindervoeding. Alpuro Breeding gaat in op de mogelijkheden van individuele voeding van geiten en FrieslandCampina geeft een presentatie over het belang van luchtweggezondheid in de lammerenopfok.

In het kennistheater KUIP (klauw, uier, pens) wordt op RMV Gorinchem een vervolg gegeven aan de succesvolle introductie van dit theater op RMV Hardenberg (eind oktober). Ook op RMV Gorinchem worden in theater KUIP interactieve sessies behandeld op het gebied van klauw-, uier- en pensgezondheid. Er zijn presentaties van Allflex, CRV, Provimi & Kernpraktijken Rundvee. Het volledige programma inclusief sprekers, onderwerpen en tijden is te vinden op www.rmv-gorinchem.nl.

Naast de nieuwe kennistheaters op RMV Gorinchem zet organisator Easyfairs haar Next Level ook in voor het nieuwe initiatief: IoT Experience (Internet of Things). Hier ontdekken bezoekers het nieuwste van het nieuwste op het gebied van digital farming, robotisering en sensortechnieken. Op de IoT Experience tonen Lely, Heemskerk Dairy, Alltech Keenan, Connectera en Allflex hun allernieuwste noviteiten.

De veertiende editie van RMV Gorinchem is op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 geopend van 13.00 tot 22.00 uur. Voor meer informatie: www.rmv-gorinchem.nl.